Foreningen Neuro-Semantics Scandinavia

Vi er den Skandinaviske grenen av "The International Society of Neuro-Semantics" (ISND). Vi er en nøytral interesse- og medlemsforening for Skandinavia og har ingen kommersielle hensikter. Vårt mål er å gjøre informasjon og aktivitetstilbud innenfor fagområdet Neuro-Semantics synlig og tilgjengelig for flest mulig. Vår overordnede oppgave er å skape nye modeller og prosesser for å forbedre livskvaliteten til alle mennesker.

Bakgrunn

1996 registrerte Michael Hall och Bob Bodenhamer ”Neuro-Semantics” og skapte «The International Society of Neuro-Semantics» (ISNS) som et nytt konsept innen opplæring, trening og bruk av NLP. Målet var å løfte NLP som modell og fagområde til et høyere profesjonelt og etisk nivå og kvalitet.

I dag er Neuro-Semantics en del av de ledende disiplinene innen NLP, ettersom det løpende gjøres nye oppdagelser og skjer utvikling på området.  ISNS demonstrerer og tydeliggjør den opprinnelige karakteren og kreativiteten i NLP.

Dr. Hall er også en flittig skribent og forfatter, som har skrevet hele 49 bøker (2017) innen NLP og andre felt. Les mer om utgivelser i vår nettbutikk.

Vår visjon er å bidra til:

  • Menneskers høyeste ønsker skal frigjøres gjennom de beste prestasjoner.
  • Integritet oppnås ved å være gode kollegaer som holder hverandre likeverdig ansvarlig for å gjøre det som er lært i praksis - «Walk the talk».
  • Være et samarbeidende samfunn og gjennom det oppnå mer.

Verdier

  • Handling
    Bruk på deg selv: Selvrefleksjon, selvanvendelse, kongruens, selvledelsesevner.
  • Samarbeid
    Komme overens med andre, være gode teammedlemmer, bidra, være ydmyk og respektfull, anerkjenne personers medfødte verdighet, skille person og oppførsel, se etter positive intensjoner. 3) Høy ytelse: Iverksette effektive handlinger, motta tilbakemeldinger for å forbedre ferdighetene for å bli produktive og effektive.
  • Overflod
    Skape rikdom, lede ved å gå først, gi tilbake til andre, bidra,
  • Ansvar
    Å ta personlig ansvar, eliminere unnskyldninger når du gjør en feil, ta initiativ, være proaktiv, anerkjenne ansvar for egne handlinger, bidra til andre.
  • Kvalitet
    Skape kvalitetsopplevelser, opplæring, produkter, kundeservice, etc.
  • Autentisk kommunikasjon
    Kommunisere direkte for å komme til kjernen av ting, stille spørsmål først, søke å forstå, etc. Produktivitet. Effektivt å bidra til å gjøre en forskjell